Tornar Reservar
PDF

Història al Jaciment de l’Esquerda i el Museu Medieval de Vic – 18/3/23 – 8h

Història i art medieval en les terres d'Osona

Història al Jaciment de l’Esquerda i el Museu Medieval de Vic – 18/3/23 – 8h

Història al Jaciment de l’Esquerda i el Museu Medieval de Vic – 18/3/23 – 8h

Història i art medieval en les terres d'Osona
Excursions Culturals
Història Arqueo Art
Activitat Club Cultural. No ets soci?
  • Aquesta activitat es troba en curs o ja s'ha realitzat. Consulta les properes activitats disponibles al programa AQUÍ.

Resum del viatge

Programa Activitats Culturals | Excursions Culturals

1 dia

Programa Activitats Culturals | Excursions Culturals | Activitat Club Cultural.

Història al Jaciment de l’Esquerda i el Museu Medieval de Vic – 18/3/23 – 8h

Història i art medieval en les terres d'Osona

Aquesta activitat es troba en curs o ja s'ha realitzat. Consulta les properes activitats disponibles al programa AQUÍ.
Destacats de l'Activitat
Itinerari
Preu i condicions
Info pràctica
Horaris i Punt de Trobada
Dades tècniques
Altres dates

Una interessant sortida d’Història i Art en què

  1. Visitarem el jaciment de l’Esquerda, que conserva vestigis d’època ibèrica i medieval
  2. Coneixerem la història i el patrimoni de Vic tot passejant pels seus carrerons
  3. Descobrirem els tresors que custodia el MEV-Museu d’Art Medieval de Vic

Fes un cop d’ull a les altres pestanyes per saber en què consistirà la sortida.

Arqueosortida 7: El jaciment de l’Esquerda i el Museu d’Art Medieval de Vic

Sortirem de Barcelona per visitar al jaciment de l’Esquerda (Roda de Ter, Osona), encimbellat en un meandre del Ter. Aquest lloc estratègic conserva vestigis des del s.X aC fins al s.XIV, una àmplia cronologia d’ocupacions que comprèn el Bronze Final, l’època ibèrica, el període visigòtic i l’Edat Mitjana. Muralles, torres, església, cases i tombes excavades a la roca expliquen la rellevància que assolí l’Esquerda quan viure al pla era perillós. Tot plegat fa del jaciment un testimoni privilegiat de la nostra història.

 

Després de la visita, ens dirigirem a Vic, on dinarem. A la tarda passejarem pel centre històric de la capital d’Osona, que visqué el seu apogeu durant el declivi de l’Esquerda, i visitarem el MEV-Museu d’Art Medieval, que custodia una notabilíssima col·lecció d’art romànic i gòtic i que acaba d’inaugurar una sala immersiva que ens situarà a la catedral romànica de Vic (s.XII). Al capvespre, després d’una bonica jornada d’història i cultura, tornarem a Barcelona.


  • Visites a l’Esquerda i el Museu d’Art Medieval de Vic: 10€ aprox. (es recollirà al lloc)
Detalls del preu
El preu inclou
  • Organització, Explicacions i Guiatge pels Professors del Centre Europeu.
  • Transport en Autocar.
  • Assegurança d’Accidents i Assistència Sanitària Bàsica.

El preu NO inclou
  • Preu de les visites a l’Esquerda i el MEV-Museu d’Art Medieval: 10€ aprox. (es recollirà al lloc)
  • Al migdia temps lliure per dinar a Vic. Podeu reservar algun dels seus restaurants o portar el pícnic de casa.
Condicions Generals

Les condicions són les reglamentàriament vigents segons la normativa de viatges combinats de la Generalitat de Catalunya. La inscripció, ja sigui personal, per internet, per telèfon o per altres mitjans, implica la plena acceptació de tots i cadascun dels apartats daquesta informació i dels programes detallats i normatives de cada viatge o sortida. que podeu consultar en aquest enllaç totes les Condicions Generals de Reserva.

Mètode de Pagament

Per poder garantir la plaça, un cop confirmada la reserva, cal fer després el pagament corresponent de l’excursió o sortida o la bestreta d’un viatge. No es poden guardar places d’excursions i viatges, si no s’ha fet el pagament corresponent.

 

A les Excursions d’1 dia amb autocar, una vegada efectuada la inscripció i confirmada, es procedirà, a continuació, a pagar la totalitat de l’import de l’excursió en un termini màxim de 4 dies. Aquest import sempre haurà d’estar pagat abans de la sortida.

 

Als Viatges de 2 o més dies de durada, que inclouen hotels, cal fer una bestreta o pagament a compte de la reserva (que s’indica a cada programa) també en el termini màxim de 4 dies després de la inscripció. La resta del pagament s’ha de fer, com a màxim, fins a 30 dies abans de la sortida, o en la data límit indicada a cada programa. Les places reservades i no pagades en els terminis indicats podrien ser anul·lades.

Assegurança de Viatge

Assegurança d’Accidents i Assistència Sanitària Bàsica durant les Activitats i Excursions d’un dia.

En totes les nostres activitats i excursions d’un dia de durada, hem inclòs en el preu una assegurança que cobreix l’assistència sanitària bàsica a causa d’accidents, el rescat, i altres possibles incidències produïdes durant el dia d’excursió. Aquesta assegurança no cobreix el transport de retorn a casa un cop s’ha rebut l’alta. Els trasllats solen ser assumits per mútues privades, assegurances personals, o en el seu defecte han de ser costejats pels participants. Recomanem que consultis la teva mútua privada per aquests casos.

 

T’informem també que el nostre equip de guies està format per oferir acompanyament i segueix el nostre protocol d’actuació en cas d’incidència (Avís immediat al 112), un cop el participant ha estat atès pels serveis d’assistència, el Guia, valorant-ne el cas, retornarà amb el grup per continuar l’activitat.

 

Per informacions sobre les Assegurances de Viatge (+2 dies), fes clic aquí 

En les sortides, excursions i activitats que realitzem establim unes mesures de seguretat:

    • -Seguir en tot moment les indicacions i normatives dels Guies i Professors durant el transcurs de l’activitat.
    • -Per respecte a tots els participants, es demana la màxima puntualitat en els punts de sortida i parades durant les visites.
    • -A totes les sortides cal dur un calçat esportiu i antilliscant per evitar caigudes i relliscades en paviments inestables, irregulars o humits.

 

Sortida en autocar des de Muntaner-Diagonal amb les parades habituals.

 

  • Hora de sortida indicada: 1a parada: Muntaner 213 (entre Diagonal i Londres, vorera del Bar Velòdrom).
  • 5 minuts després, aprox.: 2a parada: València 266 (Parada de bus situada entre Passeig de Gràcia i Rambla de Catalunya, a prop del Metro L3-L4 i Renfe Passeig de Gràcia);
  • 10 minuts després, aprox.: 3a parada: València 460 (Zona Sagrada Família, a la parada del bus situada entre Marina i Lepant, a prop Metro L2-L5 Sagrada Família);
  • 20 minuts després, aprox.: 4a i última parada: Av.Meridiana 388. A la parada del bus situada davant de la “matalasseria” de la cantonada del passeig de Fabra i Puig i molt a prop del Metro L1  Fabra i Puig i Renfe Sant Andreu Arenal. ATENCIÓ: No és a l’estació d’autobusos.